ux 2019 header

User Experience (UX) Onderzoek

UX-onderzoek

uxOnline producten zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Of het nou gaat om internetbankieren, het boeken van een vakantie, - concert- of bioscoopkaartjes kopen of het bestellen van een smartphone. Standaarden van gebruikers verschuiven en de verwachtingen liggen hoger.

 


Onze visie & aanpak

UX-onderzoek heeft als doel de optimale gebruikerservaring te creëren. De focus ligt op het begrijpen van verwachtingen, gedrag, behoeften en motivaties van de gebruiker. Zo creëer je een oplossing die gebruikers optimaal in hun behoeften voorziet.

Er bestaan vele vormen van UX-onderzoek en bij MWM2 hanteren we dan ook uiteenlopende onderzoekstechnieken (zowel kwalitatief als kwantitatief, van vragenlijsten tot interviews op locatie en video-interviews) om ervaring van de gebruiker te achterhalen. Elk is geschikt om antwoord te geven op andere vragen binnen de verschillende stadia van het ontwikkelproces.


Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om te luisteren naar de daadwerkelijke eindgebruiker in elke fase van de ontwikkeling. Zo voorkom je dat je er bij live-gang achter komt dat uw site irrelevant of niet te gebruiken is voor uw klant. Bouw daarom voort op inzichten die u vroeg in het proces opdoet, om te garanderen dat uw website alle gebruikers bedient.

Contact

Heeft u vragen over de rol die UX-onderzoek in uw organisatie zou kunnen spelen? Neem dan vandaag nog contact op met MWM2’s UX-onderzoek specialist Manon van de Schilde voor een vrijblijvende kennismaking.

Manon MG 2371

Meer informatie

Manon van de Schilde

m.vandeschilde@mwm2.nl

02 UX copy

Lees Verder

UX-Mythes

4 Mythes over UX-onderzoek ontkracht

HappyPancake thumb

Lees Verder

HappyPancake

Diepe inzichten dragen bij aan versterken van de marktpositie

10 AMSTA website copy

Lees Verder

AMSTA

Bekijk de website door de ogen van de klant