Websites en apps zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Er wordt veel verwacht van een online ervaring. De lat ligt hoog! Een website of app moet niet alleen functioneel, intuïtief en bruikbaar zijn, maar ook nog een betekenisvolle ervaring bieden. Een optimale gebruikerservaring is het doel. Maar hoe bereik je dit? In onze aanpak staat actief luisteren en doorgronden van gedrag, verwachtingen, behoeftes en motivaties van jouw doelgroep centraal. Dit doen we door goed te luisteren naar de eindgebruikers en hun stem mee te nemen in elke fase van het ontwikkelproces. Ons werk stopt niet bij het onderzoek, met onze UX- en design thinking-kennis helpen wij bij de doorvertaling van inzichten. We houden rekening met technische mogelijkheden, organisatiedoelstellingen én het gebruikersperspectief. Op deze manier leidt het onderzoek tot een concreet verbeterplan dat past bij jouw doelen. Gebruikersinzichten Structuurinzichten Productinzichten UX onderzoek bij MWM2
Goed luisteren is essentieel
Gebruikersinzichten bredere context
Wij helpen je aan de volgende inzichten
Een goed beeld van wensen en mogelijkheden van je doelgroep is de basis voor een optimale gebruikerservaring. Met persona’s geven we een heldere schets van jouw doelgroep(en). En met customer journey onderzoek brengen we de doelgroep verder tot leven.
Een goede gebruikservaring staat of valt met een intuïtieve en logische structuur. Met tree testing- en card sorting-onderzoek achterhalen hoe jouw doelgroep informatie vindt, groepeert en/of labelt.
Met usability onderzoek zien we hoe jouw doelgroep het gebruikersgemak van jouw app of website ervaart. Met co-creatie brainstormen we samen met jouw doelgroep over de (door) ontwikkeling van jouw product.