ux 2019 header

User Experience (UX) onderzoek

UX-onderzoek

uxOnline producten zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Of het nou gaat om internetbankieren, het boeken van een vakantie, - concert- of bioscoopkaartjes kopen of het bestellen van een smartphone. Standaarden van gebruikers verschuiven en de verwachtingen liggen hoger.

 


Onze visie & aanpak

UX-onderzoek heeft als doel de optimale gebruikerservaring te creëren. De focus ligt op het begrijpen van verwachtingen, gedrag, behoeften en motivaties van de gebruiker. Zo creëer je een oplossing die gebruikers optimaal in hun behoeften voorziet.

Er bestaan vele vormen van UX-onderzoek en bij MWM2 hanteren we dan ook uiteenlopende onderzoekstechnieken (zowel kwalitatief als kwantitatief, van vragenlijsten tot interviews op locatie en video-interviews) om ervaringen van de gebruiker te achterhalen. Elk is geschikt om antwoord te geven op andere vragen binnen de verschillende stadia van het ontwikkelproces.


Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om te luisteren naar de daadwerkelijke eindgebruiker in elke fase van de ontwikkeling. Zo voorkom je dat je er bij live-gang achter komt dat je site irrelevant of niet te gebruiken is voor uw klant. Bouw daarom voort op inzichten die je vroeg in het proces opdoet, om te garanderen dat je website alle gebruikers bedient.

Ook als je al enige tijd een website hebt, is het goed om te achterhalen of deze nog voldoet aan de steeds veranderende en hogere eisen van je doelgroep. Daarom hebben we de MWM2 UX Scan waarmee we snel en deskundig inzichten verwerven in de status van je website. 

Stefanie

Meer informatie

Stefanie Smithuis

s.smithuis@mwm2.nl

NOS.nl

Lees Verder

NOS

UX-onderzoek voor Nederlands grootste nieuwsorganisatie

09 Universiteit Utrecht copy

Lees Verder

Universiteit Utrecht

UX zorgt dat student kan vinden wat hij zoekt

HappyPancake thumb

Lees Verder

HappyPancake

Diepe inzichten dragen bij aan versterking marktpositie