UX-onderzoek op afstand: snel, flexibel & effectief

Behoefte

Hoe kun je als agile werkende organisatie met een doelgroep die bestaat uit miljonairs toch nauw je klanten betrekken bij de ontwikkeling van je nieuwe website? Dat was de opgave waar ABN AMRO MeesPierson voor stond, toen ze in 2018 hun website grondig op de schop namen. Omdat het een lastige doelgroep is om bij onderzoek te betrekken werd MWM2 UX ingeschakeld om te helpen met klantfeedback.  

Aanpak

Samen met ABN AMRO MeesPierson hebben we gekozen voor twee onderzoeksfasen: in de eerste fase lag de focus op de look & feel van de site en in de tweede fase op de navigatie. Omdat de klanten van ABN AMRO MeesPierson niet te verleiden zijn om voor een cadeaubon op locatie de nieuwe website te beoordelen hebben we gekozen voor een aanpak via video-interviews. Zo konden MeesPierson’s klanten op hun gewenste tijd en locatie toch feedback geven. En wat bleek: velen waren daartoe bereid. Medewerkers van ABN AMRO MeesPierson konden deze video-interviews online volgen en via een chat-module konden zij aanvullende vragen stellen.


Inzichten

Met het gebruikersonderzoek heeft ABN AMRO MeesPierson binnen korte tijd gedetailleerde inzichten ontvangen vanuit haar doelgroep. Met de resultaten zijn onder andere aanpassingen gedaan in het kleurgebruik, naamgeving van buttons en menu-items van de website. Ook is de vindbaarheid van belangrijke informatie verbeterd en is de lengte van een aantal pagina’s aangepast.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!