Header Communicatietoets

Structureel klantcommunicatie optimaliseren

In deze disruptieve tijd is het steeds moeilijker om uw boodschap over te brengen en de aandacht van klanten vast te houden. Klanten zijn steeds drukker en worden overladen met prikkels. De juiste snaar raken is daarom belangrijker dan ooit en vraagt om hun feedback. Daarom heeft MWM2 de Communicatietoets ontwikkeld.

Wat houdt de Communicatietoets in?

De MWM2 Communicatietoets is een volledige pre-test voor alle (korte) communicatie-uitingen zoals brieven, e-mails, kleine brochures en leaflets. De Communicatietoets biedt snel inzicht in de impact en waardering van uw communicatieboodschap. Bovendien ontvangt u concrete en direct toepasbare tips en adviezen over hoe u uw uitingen kunt verbeteren.

Hoe werkt de Communicatietoets?

De communicatietoets is opgebouwd uit vier modules:

  • Boodschap: is de informatie duidelijk en komt de boodschap goed over?
  • Waardering: hoe waardeert uw doelgroep de uiting en waar zien zij verbeterpunten?
  • Merk: past de communicatie bij uw merk en merkwaarden?
  • Effect: Welke invloed heeft uw communicatie-uiting op de kennis, houding en gedrag van de doelgroep?

De hotspotvraag

Een uniek onderdeel van de MWM2 Communicatietoets is de hotspotvraag. Met de hotspotvraag meten we in detail de waardering van een communicatie-uiting. Respondenten kunnen d.m.v. het plaatsen van duimpjes  aangeven wat zij goed en minder goed vinden. Doordat zij de ruimte krijgen om er een toelichting bij te geven biedt de hotspotvraag niet alleen kwantitatieve-, maar ook kwalitatieve inzichten.

Wat levert het op?

  • U kunt veel effectiever communiceren met uw doelgroep;
  • De concrete inzichten en verbeterpunten die MWM2 u geeft maakt dat uitingen snel en gericht geoptimaliseerd kunnen worden. Dat minimaliseert irritatie en de effecten van negatieve boodschappen;
  • Het testen van communicatie-uitingen zorgt voor een hogere conversie en verbeterde klantbeleving.


Door op structurele basis uw communicatie-uitingen door ons te laten toetsen krijgt u bovendien ook strategische inzichten. We vertellen daar graag meer over in een persoonlijk gesprek.

MWM2 ontzorgt

Het toetsen van communicatie-uitingen is zeker geen brevet van onvermogen van communicatieprofessionals, maar zorgt er juist voor dat uw organisatie beter en gerichter gaat communiceren. Het structureel onderzoeken van communicatie-uitingen bespaart tijd en daarmee uiteindelijk ook kosten.

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

Saskia MG 2289

Saskia de Bruijn

Expert Communicatie Onderzoek

s.debruijn@mwm2.nl

020 369 9964

×

Communicatie & Merk

Marktonderzoek vormt de essentiële basis voor het bouwen van sterke merken. MWM2 biedt een breed scala aan oplossingen op het gebied van campagne- en merkonderzoek. Zo heeft MWM2 bijvoorbeeld de communicatietoets; een volledige pre-test die inzicht levert in boodschap overdracht, waardering, merk en effect. MWM2 heeft ook een eigen UX-lab waar applicaties en websites worden getest.

Bekijk meer cases en nieuws over communicatie en merk

Cases & Nieuws