...

Volledige pretest voor alle (korte) communicatie-uitingen

De communicatietoets van MWM2 helpt organisaties bij het effectief inzetten van (korte) communicatie-uitingen. In deze disruptieve tijd is het steeds moeilijker om uw boodschap over te brengen en de aandacht van klanten vast te houden. Klanten zijn steeds drukker en worden overladen met prikkels, waardoor hun aandachtspanne daalt. De juiste snaar raken is daarom belangrijker dan ooit en vraagt om hun feedback. Daarom heeft MWM2 de communicatietoets ontwikkeld.

Wat houdt de communicatietoets in?

De MWM2 Communicatietoets is een volledige pretest voor alle (korte) communicatie-uitingen zoals e-mails, webteksten, artikelen, brieven, kleine brochures en leaflets. De Communicatietoets biedt snel inzicht in de impact en waardering van uw communicatieboodschap. Bovendien ontvangt u concrete en direct toepasbare tips en adviezen over hoe u uw uitingen kunt verbeteren.

Hoe werkt deze pretest?

In een online vragenlijst leggen we de uiting aan uw doelgroep voor. De communicatietoets is opgebouwd uit vier modules:

  • Communicatiekracht: is de informatie duidelijk en komt de boodschap goed over?
  • Waardering: hoe waardeert uw doelgroep de uiting en waar zien zij verbeterpunten?
  • Merk: past de communicatie bij uw merk en de merkwaarden?
  • Effect: Welke invloed heeft uw communicatie-uiting op de kennis, houding en gedrag van de doelgroep?

De hotspotvraag: kwantitatieve én kwalitatieve inzichten

Uniek onderdeel van de MWM2 Communicatietoets is de hotspotvraag. Met de hotspotvraag meten we in detail de waardering van een communicatie-uiting. Respondenten kunnen tijdens de pretest door het plaatsen van duimpjes aangeven wat zij goed en minder goed vinden. Doordat zij de ruimte krijgen om er een toelichting bij te geven biedt de hotspotvraag niet alleen kwantitatieve-, maar ook kwalitatieve inzichten. Zo weet u niet alleen op welke punten verbetering nodig is, maar ook waaróm dat zo is. En dat biedt weer handvatten voor optimalisatie.hotspotvraag3


Zowel voor offline als online uitingen in te zetten

Onze klanten zetten de communicatietoets voor veel verschillende uitingen in. Zo testen we regelmatig webteksten en online content, onder andere voor ABN AMRO. Maar ook testen we vaak brieven van bijvoorbeeld UWV om de tone of voice en boodschapoverdracht te toetsen. Voor uitgeverij Zwijsen hebben we de online nieuwsbrief getest, waardoor zij deze verder konden optimaliseren en laten aansluiten bij de behoeften van hun klanten.

Wat levert deze pretest op?

  • U kunt veel effectiever communiceren met uw doelgroep;
  • De concrete inzichten en verbeterpunten die de MWM2 Communicatietoets u geeft maakt dat uitingen snel en gericht geoptimaliseerd kunnen worden. Dat minimaliseert irritatie en de effecten van negatieve boodschappen;
  • Het pretesten van communicatie-uitingen zorgt voor een hogere conversie en verbeterde klantbeleving.


Door op structurele basis uw communicatie-uitingen door ons te laten toetsen krijgt u bovendien ook strategische inzichten. We vertellen u daar graag meer over in een persoonlijk gesprek.

MWM2 ontzorgt

Het toetsen van communicatie-uitingen is zeker geen brevet van onvermogen van communicatieprofessionals, maar zorgt er juist voor dat uw organisatie beter en gerichter gaat communiceren. Het structureel testen van communicatie-uitingen bespaart tijd en daarmee uiteindelijk ook kosten.

Deel dit via socials:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
6 tips voor een actief klantpanel

In deze whitepaper geven wij zes tips over hoe je een klantpanel optimaal inzet en benut voor je organisatie. Download het nu!